Lokalna promocja firmy – praktyczne porady, część 1

sposoby-promocji-lokalnej-firmy

Strategia promocji małego przedsiębiorstwa znacznie różni się od promocji dużych firm czy korporacji, jednakże zasada działania promowania zostaje taka sama – tyle, że skala ulega zmniejszeniu, a co za tym idzie, również i budżet.  Poniżej przedstawiam niskobudżetowe, ale skuteczne sposoby promocji małej firmy na arenie lokalnej.

1. Naturalny marketing szeptany

Dobrze prowadzona firma, doskonała jakoś usług oraz odpowiednie podejście do konsumentów to promocja sama w sobie. W lokalnym, hermetycznym społeczeństwie informacja o dobrym sklepie czy specjaliście w dłuższym okresie czasu rozejdzie się samoistnie. Klienci, którzy będą zadowoleni z Twoich usług, będą polecać Cię znajomym czy rodzinie, dlatego warto dbać o dobre kontakty z klientem oraz najbliższym otoczeniem. Pamiętaj, że polecenie to najskuteczniejsza forma reklamy, w dodatku bezpłatna! 

2. Prasa lokalna

Prawie każda, nawet najmniejsza miejscowość czy region posiada pracę lokalną. Warto zastanowić się nad wykupieniem reklamy prasowej w formie bloku reklamowego czy w formie ogłoszenia. Należy jednak zastanowić się czy inwestycja w reklamę prasową będzie skuteczna w przypadku naszej branży, nie każda forma reklamy będzie odpowiednia dla Twojej firmy.

3.Ulotki, wizytówki

Zadbaj o to, aby klient który Cię odwiedził miał stały dostęp do Twoich danych kontaktowych, aby ponownie się z Tobą skontaktować czy mógł przekazać informację o oferowanych usługach swoim znajomym. Doskonałym rozwiązaniem będą wizytówki, warto je rozdawać klientom.

Warto również przemyśleć temat ulotek, które możesz rozdawać na ulicy czy wrzucać do skrzynek pocztowych, jest to doskonały sposób, aby poinformować okolicznych mieszkańców o nowej firmie, czy przypomnienie o swojej dotychczasowej działalności. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że nawet jeśli potencjalny klient od razu nie skorzysta z oferty, to zapamięta dzięki ulotce, gdzie znajduje się Twoja firma i czym się zajmuje.

4.Program lojalnościowy, konkursy, kupony

Program lojalnościowy to doskonałe narzędzie do budowania trwałej relacji z klientem, dzięki któremu klienci uzyskają rabaty czy prezenty zachęcające do ponownego korzystania z danych usług.

5.Uczestnictwo w wydarzeniach lokalnych

W lokalnej promocji firmy bardzo ważne jest budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem – czyli robienie dobrego PR (public relations), dlatego warto brać udział w lokalnych wydarzeniach, jak jarmarki czy festyny. Wpłynie to na rozpoznawalność firmy oraz jej dobry wizerunek, przez co potencjalni klienci chętniej skorzystają z naszych usług. Przykładowo firma może zostać sponsorem lokalnej drużyny sportowej, uczestniczyć w festynie, imprezach związanych z naszym regionem czy też organizować własne inicjatywy, z których skorzysta społeczność lokalna.

6.Strona www

Profesjonalna strona internetowa czy nawet wizytówka internetowa to zawsze dobra inwestycja. Firmowa strona internetowa pozwala Twoim klientom zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa czy łatwo skontaktować się z właścicielem. Według badań, ponad 65% konsumentów poszukuje informacji o lokalnych firmach i usługach w internecie. Pierwsza strona internetowa nie musi być rozbudowana, ważne aby zawierała podstawowe informacje na temat profilu działalności firmy, dokładny opis oferowanych usług oraz zawierała dane kontaktowe i wskazówki dojazdu. Warto dodać stronę do map Google wówczas lepiej sprecyzujemy wskazówki dojazdu i zadbamy o wyświetlanie w wynikach lokalnych.

Stworzenie strony internetowej to połowa sukcesu, należy zadbać, aby była ona widoczna w wyszukiwarkach. Warto zainwestować drobne kwoty miesięcznie w pozycjonowanie lokalne, ale o tym opowiem w kolejnych artykułach.

 

Już od 5 lat skuteczne wspieram moich klientów w realizowaniu wszelkich zadań związanych z tworzeniem stron, sklepów oraz grafiki, a także marketingiem i promocją w internecie.

Artykuły, które mogą Ci się spodobać