Czym są wyniki organiczne, a czym wyniki sponsorowane w wyszukiwarce Google? - Marcin Pohl

Czym są wyniki organiczne, a czym wyniki sponsorowane w wyszukiwarce Google?

  1. Strona główna
  2. /
  3. Wpis bez kategorii
  4. /
  5. Czym są wyniki organiczne,...

Wyniki sponsorowane

Kiedy wyszukujesz czegoś w Google, wyniki, które się pojawiają, są mieszanką płatnych reklam i wyników organicznych. Wyniki organiczne to kilka pierwszych pozycji pod reklamami. Czasami są one określane jako naturalne lub niepłatne wyniki wyszukiwania. Jeśli w lewym rogu wyniku widzisz „reklama” to, że jest to link sponsorowany.

Co to jest wynik sponsorowany?

Wyniki sponsorowane znajdują się poniżej wyników organicznych, oznaczone nagłówkiem „Reklama”. Reklamy te są zaprojektowane tak, aby wyglądały jak zwykłe wyniki wyszukiwania, i zawierają link do witryny reklamodawcy. Jeśli klikniesz na sponsorowany wynik, przejdziesz do witryny reklamodawcy. Reklamy te są sponsorowane, ze względu na to że każde klikniecie w taką formę reklamy generuje koszt dla reklamodawcy.

Reklamodawca, to w skrócie firma lub osoba, która płaci za wyświetlanie reklamy.

Organiczne wyniki wyszukiwania

Organiczne wyniki wyszukiwania to naturalne wyniki wyszukiwania, które pojawiają się na górze strony z wynikami wyszukiwania. Na przykład, jeśli szukasz informacji na temat zastosowań oleju kokosowego, zobaczysz na górze strony różne strony, takie jak Wikipedia lub apteka internetowa, a nawet stronę firmy sprzedającej produkt, jak firma Olini. To są właśnie organiczne wyniki wyszukiwania.

Bardzo prawdopodobne, że najwyżej wyświetlane strony osiągają tak wysokie pozycje w wyniku pozycjonowania strony www.