Czym są wyniki organiczne, a czym wyniki sponsorowane w wyszukiwarce Google?
- Strona główna
- /
- Wpis bez kategorii
- /
- Czym są wyniki organiczne,...
Wyniki sponsorowane
Kiedy wyszukujesz czegoś w Google, wyniki, które się pojawiają, są mieszanką płatnych reklam i wyników organicznych. Wyniki organiczne to kilka pierwszych pozycji pod reklamami. Czasami są one określane jako naturalne lub niepłatne wyniki wyszukiwania. Jeśli w lewym rogu wyniku widzisz „reklama” to, że jest to link sponsorowany.
![](https://marcinpohl.pl/wp-content/uploads/2022/10/Api3-1024x277.png)
Co to jest wynik sponsorowany?
Wyniki sponsorowane znajdują się poniżej wyników organicznych, oznaczone nagłówkiem „Reklama”. Reklamy te są zaprojektowane tak, aby wyglądały jak zwykłe wyniki wyszukiwania, i zawierają link do witryny reklamodawcy. Jeśli klikniesz na sponsorowany wynik, przejdziesz do witryny reklamodawcy. Reklamy te są sponsorowane, ze względu na to że każde klikniecie w taką formę reklamy generuje koszt dla reklamodawcy.
Reklamodawca, to w skrócie firma lub osoba, która płaci za wyświetlanie reklamy.
![](https://marcinpohl.pl/wp-content/uploads/2022/10/VXdF-1024x422.png)
Organiczne wyniki wyszukiwania
Organiczne wyniki wyszukiwania to naturalne wyniki wyszukiwania, które pojawiają się na górze strony z wynikami wyszukiwania. Na przykład, jeśli szukasz informacji na temat zastosowań oleju kokosowego, zobaczysz na górze strony różne strony, takie jak Wikipedia lub apteka internetowa, a nawet stronę firmy sprzedającej produkt, jak firma Olini. To są właśnie organiczne wyniki wyszukiwania.
Bardzo prawdopodobne, że najwyżej wyświetlane strony osiągają tak wysokie pozycje w wyniku pozycjonowania strony www.