7 zasad dobrze funkcjonujących sklepów w Internecie

Coraz częściej firmy, poza sklepami stacjonarnymi, stawiają na rozszerzenie swojej działalności na aktywność internetową a wiele start-upów od niej zaczyna. Przywykliśmy do powszechnie panujących standardów w sklepach, które odwiedzamy, takich jak schludność, intuicyjne rozmieszczenie towarów na półkach czy przestrzeganie jednolitego stylu przez daną sieć sklepów. Jako, że ilość zakupów wykonywanych przez Internet stale rośnie, niezwykle istotnym jest by dostosować stronę sklepu  do potrzeb i oczekiwań konsumentów oraz by wykorzystywać ich pełen potencjał.

Przestrzeganie tych 7 zasad pozwoli znacznie przyczynić się do funkcjonalności i popularności sklepu a co za tym idzie zysków.

Intuicyjność, prostota i przestrzeganie aspektów UX

Możliwość szybkiego znalezienia interesujących produktów w sklepie internetowym i prostota w poruszaniu się po stronie jest jedną z najważniejszych cech dobrej strony internetowej sklepu. Tworzymy sklepy internetowe dla klientów z Katowic oraz całej polski, które są zgodne z tą zasadą. Mało intuicyjny proces zakupowy może sprawić, że klient zrezygnuje z naszej oferty.  UX skupia się właśnie na doświadczeniach klienta w zetknięciu z produktem, czyli naszą stroną, dlatego warto znać jego podstawowe zasady decydując się na e-commerce

Wystarczająca ilość informacji o produkcie

Aby sprzedać produkt niezbędna jest jego odpowiednia prezentacja produktu w profesjonalnym sklepie internetowym. Brak wystarczającej ilości zdjęć czy opisów może zniechęcić do zakupu lub sprawić, że potencjalny klient szukając informacji na temat danego produktu na innych serwisach kupi go o konkurencji.

Korzystanie ze statystyk

W trakcie obsługi zamówień gromadzone są informacje, które znacznie mogą przyczynić się do zrozumienia zapotrzebowania i wzorców zachowania klientów. Niewykorzystywanie ich to marnowanie wielkiego potencjału na np. precyzyjne tworzenie kampanii marketingowych.  Z różnorodnych mierników aktywności dowiemy się również jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem czy jak wiele z osób odwiedzających nasz sklep sfinalizowała zakup. Nasza oferta tworzenia sklepów internetowych przewiduje również dostęp do statystyk.

Widoczne informacje kontaktowe

Istotnym a jednak często pomijanym elementem strony jest dobrze widoczny i wyeksponowany adres e-mail, nr telefonu lub inny sposób na kontakt z firmą. Warto dodać dane kontaktowe w standardowych miejscach takich jak stopka strony i sekcja „O nas”.

Wsparcie online

Jednym z najnowszych i zachwalanych przez klientów trendów są live chaty. Dzięki nim klient może w szybki sposób uzyskać informacje, których potrzebuje, dzięki czemu zwiększa się szansa na finalizację zakupu. Chaty mogą być również obsługiwane częściowo przez algorytmy bazujące na najczęściej zadawanych pytaniach co dodatkowo skraca czas oczekiwania.

Budowanie zaufania

Budzący zaufanie w sieci wizerunek sklepu pozwala pozyskać grono nowych klientów, którzy zwracają uwagę na rzetelność firmy większą uwagę  w Internecie niż jak to się ma wobec sklepów stacjonarnych. Możemy zyskać zaufanie klientów poprzez udostępnianie opinii klientów, prezentacje certyfikatów i różnorodnych statystyk, korzystanie z protokołów szyfrujących HTTPS  jak i współprace z znanymi i renomowanymi firmami np. kurierskimi czy pośredniczącymi w zakupach. Tworzenie sklepów internetowych to odpowiedzialne zadanie, które należy powierzyć sprawdzonej firmie.

Newsletter

Wykorzystanie potencjału, który kryje się w e-mail marketingu pozwala ugruntować grono stałych klientów.  Niewielkim kosztem możemy dotrzeć do osób zainteresowanych naszymi produktami i poinformować je o nowościach i promocjach. Wpływa to na dalsze budowanie marki i zaufania klientów.